lauantai 17. kesäkuuta 2017

Uusi objektiivi!


Canon EF 100cm Macro F/2.8 on kuvauskalustoni uusin jäsen. Kyseinen putki ilmaantui postiin vasta tämän viikon alussa, mutta olen nyt jo täysin rakastunut tähän! Oon muutaman vuoden ollut ilman pidempää putkea, koska kuvaamiseen kohdistunut mielenkiinto oli niin vaihtelevaa, etten kokenut tarpeelliseksi laittaa niin suurta rahamäärään objektiiviin. Nyt muutamien kuukausien sisällä olen päässyt tähän hommaan taas mukaan ja mieleen juolahti, että miten olisi pidempi putki? Aloin selailla muutama viikkoa aiemmin nykyisen uuden putken ostoa eri nettikauppoja ja youtubevideoita objektiiveista. Ajatus oli ostaa kunnon teleobjektiivi, mutta hinta otti koville, vaikka käytettyjäkin löytyi alle tonnilla - mutta silti, liikaa mun kukkarolle.

Kuvan kyseinen objektiivi sattui silmään aivan sattumalta ja aloin lukea siitä tarkemmin ja katsoin useat youtubevideotkin koskien tätä objektiivia. Putki vaikutti täydelliseltä, juuri sopiva zoomi, kera macron. Iskin putken ostoskoriin ja pistin tilauksen menemään. Kaksi päivää tilauksen tekemisen jälkeen, paketti putkineen odotti minua postissa!

Koska mulla ei ole pitkään aikaan ollut pitkää objektiivia, tai mitään muuta objektiivia ylipäätään, tuon 50 millisen lisäksi, oli alkuun aika räpläämistä, että miten tämä kapistus oikein toimiikaan. Edelleen olen vähän kömpelö sen kanssa, mutta hyvällä mallilla ollaan! Alan tottumaan jo siihen että hei, tällähän näkee pidemmällekin! Täydelliseen aikaan pamahtikin reissu Mikkeliin, serkun luokse. Joka kerta meillä on tapana kuvailla erittäin paljon, sitä sun tätä - joten täällä olen päässyt ja pääsen harjoittamaan itseäni kameran ja objektiivin kanssa.

4 kommenttia:

  1. Kuulostaapa hyvältä linssiltä! Oliks tää kallis? Ootan innolla tällä otettuja kuvia :)

    Elli

    VastaaPoista
  2. Ostin käytettynä, eli ei kamalan kallis ollut!

    VastaaPoista
  3. Varmasti kiva linssi! Itellä myös 50mm f/1.4 mutta haluaisin ostaa 30mm sillä mulla on 7D ja siinä on crop-kenno niin todellisuudessa se etäisyys on 80mm eikä 50mm.. Mutta odotan innolla että nään niitä kuvia! :)

    https://finnlandsnorsk.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, oon tähän mennessä tykkäilly ainakin! Kuvia tällä putkella tulossa jatkossa paljonkin :>

      Poista